Friday, November 14, 2008

Vad söker folk efter

Jag använder ett kul Google-verktyg, med vilket man kan se hur folk kommer in på din sida. Själva verktyget är väl inte så kul, men det är roligt att se resultaten. Framför allt är det kul att se vad folk gör för google-sökningar som leder dem till mig.

Hur hittar nu folk hit? Under september-oktober så ledde följade sökningar till min blog:
  • webserier - Helt klart den vanligaste sökningen. Det fantastiska är att jag ligger som träff nummer 5 när man söker på webserier (förutsatt att man söker på svenska). Varför, kan man fråga sig?

  • "tv serien hulk" - Här är man nummer 10. Fortfarande på första sidan.

  • bävrarnas medellivslängd är - Det här är helt underbar. Som en service till den som sökte och även framtida bäverälskare, så kan jag tala om att medellivslängden ligger mellan 16-20 år i det fria och 23.40 år i fångenskap.

  • expeditionspoäng gladiatus - Man skriver en post om detta och plötsligt flockas sökarna till mig. Tyvärr, ingen mer info här. Kolla på Gladiatus hemsida. Det finns ett bra forum där.

  • gladiatus

  • gladiatus expeditionspoäng

  • gladiatus where the monster are

  • vilken superskurk är du¨ - Ligger nummer 5 även här. Undrar om ¨ var viktigt? När jag söker på det här så undrar Google "Did you mean: vilken superskunk är du¨ ". Det tycker jag är kul. Superskunk...fniss.

  • wow skämt - Nummer 9. Jag får tacka mitt enda wow skämt som jag la in i mars.

  • waste of space blogspot rigo - Inte helt oväntat kommer jag nummer ett på en sån svensk sökning. Här var det nån som visste vad man ville ha. Jag var mer intresserad av en av de övriga träffarna. Kolla in det designade bordet Rigo.


Jaha, det var septembers och oktobers skörd av sökningar.

No comments: