Wednesday, April 16, 2008

Fler webserier

Jag har lagt till länkar till de flesta webserier jag följer. I alla fall om man räknar fantasy och spelrelaterade serier. Men de som känner mig har kanske noterat att det saknas något i min lista. En genre som lyst med sin frånvaro. Vad kan det vara? Vad KAN det VARA?!?!?! Om ni har läst något inlägg alls tidigare eller om ni känner mig det minsta så borde ni kunna svara. Om inte, så borde ni skämmas. Superhjältar förståss.

För att göra detta så smärtfritt så möjligt för er alla och slippa mer än en post med länkar till superhjälteserier, så klumpar jag ihop allt till ett inlägg.

Hero by Night: Snyggt tecknad. Bra story. Helt klart en bra och läsvärd serie.
Bad Guy High: Egentligen mer en humorserie i superhjältemiljö. Vart går man om man vill bli en riktigt bra superskurk. Bad guy high såklart.
ZomBen: Riktigt snygg serie. Den har tyvärr inte kommit så långt ännu och uppdateras inte så ofta, men jag tycker klart den är värd att följa. Även här mer humor än något annat. ZomBens superkraft är att han kan blie en zombie.
Flying Ferret: Snygg, med mycket humor. Inte heller denna uppdateras ofta eller regelbundet.
Bulletproof: Svartvit. Helt ok tecknad. Den är mer än traditionell superhjälteserie, utan så mycket humor som i de övriga serierna.

Det var inte fler än så. Besvikna?

No comments: