Tuesday, July 15, 2008

Enkla sanningar

Det var nog bättre förr. Allt var mycket enklare. Nu för tiden så har folk så mycket åsikter, så vad man än säger så upprör man alltid nån. Se t.ex. reklamen för vitaminer här nedan. En enkel sanning som säkert skulle uppröra nån. Inte för att jag kan förstå varför...

Det var annorlunda på den tiden då kvinnor var kvinnor och män var djur. Fast det är klart. Kanske är det så att det inte är så stor skillnad överallt. Men det ser så mycket gulligare ut på de gamla reklambilderna.

Här är i alla fall någon som fortfarande vet vem som bestämmer. Helt underbar kille. Jag undrar om ölflaskan han håller innehåller öl? I så fall är det ju faktiskt motiverat.

När jag ändå har farten upp, så har jag en till bild. Tvättråd för män. Åtminstone en klädtillverkare har förstått hur man gör tvättråd tydliga och klara. Ni måste ju hålla med om att de är ganska nära sanningen.


När jag ser de bilderna så inser jag att livet som gift är annorlunda. Ni som är gifta kanske kan bekräfta att det verkligen är så?

No comments: