Friday, September 12, 2008

The Dark Knight

Det var ett tag sen jag såg The dark knight, men jag har inte riktigt hämtat mig än från den upplevelsen. Definitivt en av de bästa filmerna jag sett. Om ni inte sett den, se den så fort ni kan. Om ni har sett, så rekommenderar jag att ni ser den igen. Christian Bale är bra som Batman, men det är ju Heath Ledger som Jokern, som stjäl föreställningen. Det är en annan sida av Jokern än i den gamla tv-serien och de tidigare filmerna.



I stället för den clown han tidigare porträtterats som, har man istället fokuserat på honom som kaos personifierad. Han är psykopatisk, kaotisk och rent generellt en mycket otrevlig man.

Bara för att förtydliga hur bra filmen är så hittade jag en graf som nån gjort. Den visar ganska tydligt hur viktigt det är att man ser filmen.



No comments: