Friday, September 19, 2008

Fantastisk Filmfestival

Nu var det dags för årets upplaga av Fantastisk Filmfestival här i Lund. Man får tillfälle att frottera sig med filmnördar och se en massa skräck, fantasy och science fiction. På tal om filmnördar, ta en titt på mannen till vänster på första bilden i Sydsvenskans notis. Förra året var han med i en intervju på FFF:s hemsida och nu är det Sydsvenskan. Vad är nästa steg? Idol? Vissa gör vad som helst för att synas.

Men jag lämnar ämnet hör jag. Igår var det alltså invigning och som öppningsfilm fick vi se skräckisen Mirrors. En övernaturlig thriller med Kiefer Sutherland i huvurollen. Jag var mycket nöjd med den. Väldigt bra, med mycket skrämseleffekter. Den har faktiskt premiär på "vanlig" bio idag. Jag rekommenderar alla som gillar genren att se denna. Med beröm godkänd.
Om jag hade pratat engelska så skulle jag sagt att den var "jaw-droppingly good". Hehe...alla som sett filmen suckar nu för den dåliga ordvitsen. :-)

1 comment:

Christoffer said...

Att bli intervjuad och utplacerad på FFF:s hemsida förra året var stort, och att exponeras i Sydsvenskan ännu större. Men att bli omtalad på 'Waste of Space' är utan tvekan den finaste utmärkelse man kan få! ;)