Monday, October 20, 2008

Wasting away

Ny börjar jag närma mig halvvägs. Nästa film i min lista var zombiefilmen Wasting away. Tycker man om zombiefilmer så tycker jag definivt man ska se den här. För att använda ett ord som jag inte har för vana att använda, så var den nyskapande. Jag har aldrig sett nån liknande zombiefilm.

Filmen börjar i svart-vitt. Den amerikanska militären försöker skapa supersoldater och har tagit fram en grön sörja som tyvärr istället gör människor till zombies. En tunna av detta medel råkar av en slump hamna på en bowlinghall där filmens huvudpersoner arbetar och slutligen även i mjukglassmaskinen. Efter att ha avnjutit en egenkomponerad öl-glass så blir de förvandlade till lyckligt ovetande zombies. De fortsätter sina liv som vanligt, något som vi får se i färg, medan resten av filmen fortsätter i svartvitt, där vi ser hur resten av världen ser dem.
Jag tyckte den var helt underbar. Det är en lågbudgetfilm, men jag tror att folk som gillar zombiefilmer inte nödvändigtvis har så mycket emot det. Se den!!! (Disclaimer: Gillar du inte humoristiska lågbudgetzombiefilmer, så ignorera den förra meningen...eller lägg till ett "inte" innan utropstecknen)

No comments: