Friday, May 16, 2008

Heroic WoW

Bara en kort paus från Kinabilder. Jag lovar att det kommer fler. Bland annat så kommer bilder från Himmelens tempel, Beihaiparken, Zoo och den kinesiska muren. Stay tuned. Jag förstår att ni knappt kan vänta. Vilken spänning. Hur ska det gå?

Jag ville bara nämna att i World of Warcraft, så spelade jag med Mulof, min odöde krigare, för första gången på länge. Han har inte spelat som tank i en dungeon på över ett år. Vi började lite smått med en instans som låg tio levlar under vår nivå, Hellfire Ramparts. En rejäl mjukstart kan man tycka. Men det behövdes för att bekanta sig med alla knappar man har. Det var inte förrän på slutet som det blev ett halvbra jobb.

Vi överlevde dock. Pinsamt vore väl annars.

Förblindade av vår framgång så tänkte vi att vi skulle prova samma i Heroic. Inte så bra. För dem som vet hur det ser ut där kan jag tala om att vi kom över först hängbron i alla fall. Vi lyckades döda 6 mobs + 2 vargar. Dock wipade vi 2.5 gånger, så fienden vann med 12-8 ungefär. Med öronen mellan benen fick vi betrakta oss besegrade.

Det ser ut som om vi vi har lite övning framför oss. Framförallt jag. Det är ju, som man säger, tanken som räknas.

1 comment:

Anonymous said...

Heh, det är kul att läsa om när ni lirar WoW.
Det är ju rätt lustigt, för just Ramparts är ju den som får den absolut högsta svårighetsändringen med heroics.