Friday, February 29, 2008

Gustaf

Jag hittade en sida där någon sysselsatt sig med att ta gamla Gustafserier (ni vet den feta katten Garfield) och helt enkelt ta bort Gustaf och Ådi från serierna. Det som blir kvar blir faktiskt förvånansvärt roligt och även tidvis sorgligt.

Det blir en serie om en mycket ensam man som inte är helt frisk. I de flesta fallen ser det ut som om det var meningen att gestalta den desperate Jon och hans försök att komma igenom livet trots att han inte är riktigt stabil. Jag tycker ganska synd om honom. Men samtidigt skrattar jag. Är jag en hemsk människa?


Just ja...vi behöver en länk ditt oxo.

-> Garfield minus Garfield<-

1 comment:

Unknown said...

Det här var ju helt underbart...och jag som ändå verkligen gillar Gustaf...nu blev det ju helsjukt. Perfekt att läsa deppiga dagar. Tack för att du livat upp min dag Robert!