Thursday, January 24, 2008

Musik i mitt huvud

Den här veckan har varit tung och det är framförallt en sak som driver mig till vansinne. Jag vet inte hur det började eller varför det händer just mig. Ni vet hur det brukar vara ibland, att en låt fastnar i huvudet och man kommer på sig själv att nynna på den. Det går bara inte att släppa det. Lyckligtvis brukar det gå över när man får annat att tänka på. Problemet är att det går inte över. Jag är nu inne på dag 4.

Sången i fråga är denna. Jag borde inte få den i huvudet för jag har inte hört den sången på länge. Men något i mitt undermedvetna gick igång när jag passerade fruktvagnen i måndags. Nu hör jag den som ett fruktansvärt mantra. Jag tror att om Gud hade skickat denna sång till egyptierna som en av de tio plågorna, så hade nog faraon skickat iväg Moses och de andra hebreérna från Egypten redan efter den andra eller kanske tredje farsoten.

Jag ser fruktvagnen på jobbet på morgonen, jag ser den till lunch och även när jag går hem. Nästan alltid finns där bananer. När jag lyckats bli av med vansinnet, så börjar det igen när jag ser frukten. Jag kan tänka mig att det är så en seriemördare börjar sin bana.

------------------------------------------------------------------------

När jag skrev ovanstående kollade jag på Wikipedia om det stog nåt om bananer i pyjamas. Det gjorde det. De roliga var förklaringen "Under de egentliga avsnitten är det istället människor iklädda speciella kostymer som spelar bananerna B1 och B2..." No shit. Jag har alltid trott att det var dresserade riktiga bananer.

No comments: