Tuesday, January 29, 2008

Jag och datorspel

Vad är mina intressen? Som ni förstått om ni läst tidigare inlägg, så är seriertidningar ett av dem. Det lägger jag mycket tid på. Andra saker som fyller upp min fritid är film och spel. Tänkte lägga till sex (hej alla som googlat hit av misstag), men det är väl inte så mycket intresse som ett fundamentalt behov. Dessutom så vill jag inte skriva om det här, eftersom jag inte vill ge er killar som läser detta komplex för något.

Låt mig återgå till mina intressen, den heliga treenigheten serier, film och spel. Jag har skrivit lite om serier tidigare och tänkte nu nämna lite om spel, mer precist om underkategorin, datorspel.

Den typen av spel är en ganska ny företeelse för mig. Innan 2004 hade jag knappt spelat alls. Jag spelade lite med min gamla Commodore 64. Sen när PC:n kom har jag ju provat på en lite grann, som Civilisation, Diablo o säkert några fler, men tröttnade på allt väldigt snabbt, så det räknas knappt.

Det första spel jag spelade ordentligt var Hattrick. Kanske inte ett sånt spel man i första hand tänker på när man tänker datorspel eller man kanske inte borde räkna det som ett sådant heller, men eftersom det är jag som bestämmer här så räknas det. I början på seklet startade jag ett lag och tillbringade mycket av min vakna tid till att administrera laget, se på matcher, läsa om Hattrick och diskutera Hattrick. Det har nu legat nere några år, men jag har fortfarande laget kvar. Ibland loggar jag in och fixar lite med mitt lag, det fantastiska Tequila FC .

Lyssna...hör ni...det är historiens vingslag.

...

Ok, nu har jag torkat tåren och är tillbaks.

När jag började veckopendla 2004, så tänkte jag att istället för att stirra in i väggen på vardagskvällarna helt själv, så investerar jag i ett Playstation 2. Det gjorde jag aldeles rätt i. Mycket roligt var det.

Ett o ett halvt år senare så provade jag World of Warcraft och det var kul. Såpass kul att jag fortfarande spelar det. Dock så är jag en väldigt casual spelare. Spelar inte många timmar per vecka. Har bara en enda karaktär vid lvl 70 och det tog lång tid att komma dit. Fantastisk nog har jag inte tröttnat ännu. Periodvis kan intresset gå ner lite, men jag är kvar.

Jag tänkte skriva mer om både Playstation och om World of Warcraft. Jag ville bara ge en bakgrund, så att alla som läser (jag och kanske min flickvän) vet var jag kommer ifrån spelmässigt.

1 comment:

Anonymous said...

Nyttigt för mig (din underbara flickvän) att jag här äntligen kan få lära känna dig lite bättre genom att ta del av dina innersta tankar och funderingar som du så generöst delar med dig på denna blogg.

Då jag ju i första hand bara utnyttjar dig sexuellt blir det ju annars inte så mycket vardagsprat...men vad gör det nu när du har en uppdaterad blogg som denna.

Kan det bli bättre???