Tuesday, January 15, 2008

Nytt om Syfilis

Det här är ju helt underbart. Tydligen är det Columbus fel att vi har syfilis. "Det har inget att göra med att jag hade oskyddat sex förra helgen...nä, allt är Columbus fel." Riktigt skönt att kunna skylla ifrån sig. Helst på någon som inte kan försvara sig. Det ska jag nog börja med.

"Sen till mötet....nä, det är Aurelies Augustinus fel. För enligt honom är det är nuet som är verkligt och det förflutna är inte verkligt längre. Jag är ju här nu."

"Goddagens konstapeln....kört för fort? Jag skulle tro att vi båda vet som egentligen är den skyldige. Carl Benz. Du kan skicka räkningen till hans ättlingar."

"Inte är det mitt fel att jag hamnade i säng med Bettan. Allt är stenåldersmänninskornas fel. Om inte de under den neolitiska tiden avsiktligt börjat framställa spritdrycker, så hade detta aldrig hänt. Du hör väl vad jag säger...de gjorde det avsiktligt!!"

No comments: