Monday, January 14, 2008

Spinning

Jaha...idag ska jag på spinning. Något jag gör ganska ofta. Man skulle till och med kunna kalla det för regelbundet.

Vad gör jag egentligen där? Där finns ju i stort sett bara en massa vältränade unga tjejer i tajta toppar och åtsittande tights. Förutom dem finns en hög fulgubbar i min ålder som bara är där för en sak. Till sist jag, som naturligtvis inte hör till någon av ovanstående kategorier. Jag menar, jag har ingen tajt top (även om det har efterfrågats).

Men faktum är att spinning är rätt trevligt. Det är som att vara utomhus, fast med väggar och tak...och sämre luft.

Man kan även se det som en allegori för livet. Ibland så är det så att man trampar och trampar, men kommer ingenstans. Man blir bara trött och svettig. Sen slutar det med att man måste lägga sig ner, och om man inte duschar så luktar man illa.

Om min flickvän skulle läsa detta vill jag bara förtydliga att jag bara hört om hur flickorna har tajta kläder. Jag har knappt sett det för jag har bara ögon för dig.

No comments: