Monday, January 21, 2008

Illa, illa

Jag läste precis det förra jag skrev. Det var då det slog mig, jag borde skämmas! Bara för att man har en blog och folk (då menar jag den allra lösaste definitionen av folk) kanske läser det jag skriver oavsett innehåll, så betyder inte det att man kan skriva hur meningslösa saker som helst. Herregud, om jag fortsätter med denna orgie i meningslöshet så kan jag snart skriva för Aftonbladet eller nån annan skvallertidning.

Det så kallade Web 2.0 inte bara inbjuder till detta, utan kräver att man ska dela med sig av allt, oavsett om det finns intresse av det eller ej. Man måste bidra och informera. Tanken är väl att internet är så stort och det finns så många som kan läsa det som skrivs, så oavsett hur ointressant något egentligen är, finns det alltid någon som är intresserad. Intresse och kvalitet är relativt. Tänk på det nästa gång ni läser något som är helt urblåst och meningslöst (tex om ni fortsätter läsa denna blog). Det finns folk som är intresserade och tycker det är det bästa sedan renässansen.

Jag vet inte vad som hände här... jag tänkte be om ursäkt för mitt meninslösa dravel, men vände sen 180 grader. Konstigt så det kan bli.

No comments: